ספויילר: תוכן הוא המלך הבלתי מעורער. אם תתנו ערך ללקוחותיכם ותקפידו על תוכן איכותי, לעולם לא תשכחו שקראתם את המאמר הזה.
בכניסה לעולם השיווק והדיגיטל, משפט "התוכן הוא המלך" הוא לא סתם מבטא פופולרי. אם התקשיתם להבין את התמקדותו של התוכן בעולם המקוון, כנראה שאתם לא לבד. ואז מתעוררת השאלה – מה עם המלכה?
בהמשך לחקר זה, נגלה כי אם התוכן הוא המלך, אז כרגע נראה שאין מלכה בעיקרון. התוכן, כמו רוקסטאר על הבמה, חובר ישירות לאור הזרקורים ומשפיע על תחושת הצופים והקוראים.
בעקבות השורה הקצרצרת על התוכן ומעט הומור, נצליח להבין שבעולם הדיגיטלי המהיר, התוכן הוא לא פחות מקריטי. בשפה הפשוטה ביותר – התוכן הוא המלך!
אוקי, אני מרגיש שאתה מתעניין, אז נכון לכך שיש לנו כאן כמעט כלי תקשורת ומקור של מידע שנקרא תוכן. אבל מה מקנה לתוכן את החשיבות הזו הכל כך מיוחדת?
דבר רגע על זה – חברים, מכרים ובעיקר, לקוחות, הם תמיד צמאים למידע. מכל הכיוונים האפשריים, המידע מטפח אותנו.
אנו סופגים את המידע ממחשבינו, מהסמארטפון שלנו, מפייסבוק, מאינסטגרם, מגוגל, מיוטיוב, וכמובן, שוב מפייסבוק. נגיע לשורה הטלפונית שלנו, וגם שם נמצאות הודעות SMS ופרסומות שלא מוותרות עלינו מהבוקר ועד הלילה.
זה פשוט מקור השפעה מכל כיוון!
כולם מתמקדים בנו, מחפשים את תשומת לבנו, והמטרה – למכור לנו.
אז, איפה בעצם אנו הולכים? (תגידו ששאלתם את עצמכם). כפי שאתם יודעים, יש היום מגוון רחב של אפשרויות בכל תחום בשוק. אם לא נמצא דרך להשתמש באמצעים הטובים ביותר כדי לעסוק את הלקוח ולספק לו ערך, נתמוך באופטימיזציה המיטבית של פעילות השיווק שלנו.
תוכן איכותי ומעניין הוא השלטון כאן. לדוגמא, כשמדובר בקידום העסק שלכם ברשת, התוכן הוא הכלי המושלם היחיד שיכול לשבור את החומה המוגזמת שמקיפה את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, לשדרג את החשיבות שלכם בעיניהם ולפנות את תשומת ליבם ישירות אליכם, ולא למתחרים שלכם.
למה לכך נקרא "המשחק"?
אוקי, בואו נקח לדוגמא את פייסבוק. הפיד ממולא כתכליתו בתוכן, כמו שאנשים מעלים, משתפים, מגיבים ומתייגים. אנו נחשפים לכמויות של מידע כל כך גדולות, עד שרוב האנשים בפועל לא קוראים את כל התוכן. אך …
כאשר יש תוכן איכותי שיוצר גירוי, ומציב את אותו גולש פייסבוק במצב של יריות סקירה, יש לנו אותו גולש!
כן, אתם הבנתם נכון, כתיבת תוכן איכותי ומעניין מיועדת ישירות לקהל הפוטנציאלי שלכם, מושכת אותם, מופיעה אותם לעצור, לבדוק ולהתעניין במה שיש לכם להציע.
נשמע טוב ביותר, נכון? אמנם זה נשמע כמו קסם, אך זה בדיוק מה שקורה. כשהצלחתם לעקוב אחרי הקוראים, לשדרג אותם ולשדוך אותם לתוך הסיפור שלכם ולתוך מה שאתם מציעים, יש לכם בדיוק את מה שאתם רוצים – את התשובה המושלמת.
כשהם נכנסים לעולם שלכם, הם לא רק קוראים את הטקסטים שלכם, אלא גם מתעניינים, משתפים ושולחים לחברים. הפוסט שלכם נהפך לשיחת העיקרון של הקבוצה, והמוצר או השירות שלכם מקבל פרסום חיובי מעיקרון. פה, בדיוק נמצא הקסם.
אוקי, זה נשמע מובן מאליו… כשזה קורה, באופן אוטומטי תסתכלו עליהם כמשתמשים שמכירים וברגע שהצעה רלוונטית מגיעה אליהם מצדכם, יש סיכוי משמעותי שהם יקבלו אותה בברכה.
המהפכה הדיגיטלית שהתרחשה בשנים האחרונות שינתה לחלוטין את פני השוק. בעידן הזה, עם כמות עצומה של מידע זמין ונגיש, הלקוחות חייבים יותר מזה שהם פשוטים קוראים או צופים בפרסומות. התחרות הצפויה והצורך לזכות בתשומת לב מצד הקהל הופך את תוכן המידע לכלי החשוב ביותר למתקפל שוק.
ההתקדמות בטכנולוגיה, יחד עם שיפור גדול באיכות התוכן, יצרו שינוי דרמטי. בעולם שבו הלקוחות יושבים באיזור הנוחות שלהם וצופים בפלטפורמות שונות באינטרנט, תוכן איכותי הוא המפתח לפתיחת הדלת. התחברות הלקוחות לעולם שלך הופכת לקלה יותר ככל שאתה מצליח ליצור תוכן שאכפת להם, שמעניין אותם ומתאים לצרכיהם.
היכולת לשרוד ולצמוד לתחומי העניין של הקהל תלויה במידת ההבנה שלך לדרישותיו ורצוניו של הלקוח. דרך זו, תוכל ליצור מערכת של תוכן איכותי ומשמעותי שיקדם את העסק שלך וישדרג את החוויה של הלקוחות שלך. זוהי התנהלות יעילה ביותר להשפיע ולשולט בשוק התחרותי, ובעיקר לבנות קהל נאמן שיפנה ויבחר בעסק שלך.