קמפיין פרסום ביוטיוב יכלול את המודעות הרצויות שילוו את הקמפיין, את ההגדרות , המטרות של הקמפיין וקהל היעד וכמובן את הסרטונים עצמם. יש לציין כי קמפיין פרסום ביוטיוב מתבסס על מערכת גוגל אדוורדס של גוגל, המאפשרת להגדיר את קהלי היעד באופן מדוייק, לפי מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין וכדומה.

עריכת פרסומת (סרטון וידאו)

קופירייטינג ותוכן שיווקי

מעקב המרות ורווחים

שיפור הצעות מחיר יומיומי

דוחות התקדמות

מאות מיליוני שעות צפייה מידי יום

על פי הפרסום הרשמי של יוטיוב, כמעט שליש מכלל הגולשים ברשת משתמשים בערוץ, מה שמתורגם ליותר ממיליארד משתמשים ומגיע למאות מיליוני שעות צפייה ולמיליארדי צפיות מידי יום. עוד על פי הנתונים, יותר מחצי מהצפיות מתבצעות דרך מכשירי הטלפון הניידים ונכון להיום יוטיוב מותאם ל-88 מדינות ומתורגם ל- 76 שפות. על פי הפרסומים הרשמיים של הערוץ מדובר בכ-95 אחוזים ממשתמשי האינטרנט בעולם. מעניין לציין שעל פי המגמות שצופים ביוטיוב לשנת 2017, אמהות ימשיכו להיות קהל יעד בצמיחה. כך למשל, כמות הצפיות בתוכן הקשור לאמהות גדל ב-81 אחוז בין שנת 2015 לשנת 2016. כשזה מגיע לחינוך וטיפים לאמהות במגוון תחומי חיים אז הגידול המשוער עומד על 98 אחוז באותן שנים.

מיקומי המודעות בפרסום ביוטיוב

פרסום ביוטיוב מאפשר להגדיר את מיקומי המודעות. ניתן להגיד את המודעות כך שיעלו רק בעת חיפוש השם שהגדרתם לקמפיין או לפי ביטויים ומילות מפתח ובמקרה הזה לשלם לפי קליק על המודעה. ניתן גם להגדיר את המודעה כך שתעלה בתוך הסרטונים עצמם וגם כ"סרטון זורם", לפני שהסרטון מתחיל ואז התשלום יבוצע רק אם הצפייה במודעה עלתה על 30 שניות. פרסום ביוטיוב מאפשר להגדיר את המודעה כך שתעלה ליד הסרטונים ולשלם פר הקלקה או להוסיף מודעת טקסט על גבי הסרטון, שתכלול לינק לדף נחיתה והנעה לפעולה. בשל הממשק הפרסומי המשותף לגוגל ויוטיוב, ניתן להגדיר את המודעה כך שהיא תפורסם גם בתוך דפי התוכן של גוגל או כמודעה עצמאית בגוגל. לפני שמחליטים יש לשקול היטב ורצוי להתמקד ולפעול לפי מטרת הקמפיין. כלומר, האם כדאי "לירות לכל הכיוונים" ולהפציץ גם את הרשת או האם להתמקד בערוץ יוטיוב בלבד? בדרך כלל, פרסום ממוקד הוא אפקטיבי יותר. דרך נוספת לשילוב קמפיין פרסום ביוטיוב וגוגל בנוגע למיקום המודעות, היא לעלות את המודעה לפני תחילת הסרטון ביוטיוב, מה שניתן לעשות גם לפני סרטונים בעמודי התוכן של גוגל, כאמור לאחר שנשקלו היטב המטרות והדרכים למקסם את התוצאות.

אפשרויות חשיפה בפרסום ביוטיוב

כמובן שהמפרסם מעוניין להגדיל את החשיפה למודעות ככל הניתן אולם תחילה יש להגדיר את היעדים המדוייקים שרוצים להשיג. למשל, האם המפרסם מעוניין להתמקד בהגדלת כמות הצפיות או בביצוע פעולה להנעה. ישנה אפשרות לבחור חשיפה שווה, כלומר כל הסרטונים יפורסמו באופן שווה. על מנת שלא להציף את הגולשים בחשיפה מוגזמת למודעות, ניתן להגביל אותן על פי יום, שבוע וכדומה. פרסום ביוטיוב מאפשר, בנוסף, לבחור האם המודעה תופיע רק במשק הרגיל או גם בניידים וטאבלטים.

אופטימיזציה של הפרסום ביוטיוב

בפרסום ביוטיוב בדומה לכל קמפיין בדיגיטל, ניתן לבצע מעקב וניתוח של תוצאותיו ולערוך שינויים בהתאם לממצאים. חשוב מאוד לשמור על ראש פתוח ולערוך ניסויים במידת הצורך, עד להגעה לתוצאות הרצויות. במסגרת זו יש לבדוק איזה סרטון הביא למשך צפייה ארוכה יותר בסרטון של המפרסם או למשל, איזו מודעה השתלמה לו יותר והיתה זולה יותר לכל קליק או איזה מודעה יצרה המרות גבוהות יותר, במידה ומטרתה היתה להניע לפעולה, כגון כניסה לאתר או דף נחיתה, ביצוע רכישה וכדומה.