עיצוב פוסטים לרשתות המדיה

עיצוב הפוסטים הוא אחד מהגורמים המרכזיים ביותר בתהליך העברת המסרים לקהל היעד שלכם. ההבדל הקטן בין לעצור את העיניים או להמשיך לגלוש הלאה בפיד בפייסבוק או באינסטגרם עשוי להיות הכרחי. אנו משתמשים בפוסטים מעוצבים כחלק מתהליך ניהול מדיה וניהול קמפיינים ממומנים הנמשך באופן יומי, והתוצאות מדברות בעד עצמן.

החשיבות של לעצור את העיניים: המפתח להמרה והצלחה

לא רק שהלקוחות שלנו מקבלים המון מחמאות ומגיעים אלינו פניות על הדרך, אנחנו גם מצליחים להבטיח שהם יבלו בין כל המתחרים ויחליטו להמיר יותר בהשוואה לשאר.

השלב הראשוני והכי חשוב הוא לשים לב להם בצורה שתעצור את העיניים שלהם. רק כאשר אנו מצליחים לעשות זאת, אנו מוצאים את עצמנו בשלבים הבאים, כולל קריאת הקופי שמפעילה פעולה. משם, זורם הטראפיק לאיפה שאנו מגדירים.

מה צריך בשביל להתחיל לעצב?

בואו נתמקד לרגע ונבין על מה אנו מדברים. זה יישמע מורכב, אך חשוב להבין את העקרונות לפני שנתחיל.

  1. לוגו – זה הסמל או הגרפיקה שמיועדת לייצג את המותג שלך, הוא מותאם לאופי והמסר שברצונך להעביר ללקוחותיך.

  2. פלטת צבעים – אלו הצבעים שמלווים את העסק בכל מקום שהוא מופיע (פליירים, רשתות חברתיות, אתר, לוגו, מדבקות, שילוט ועוד). עיצוב צבעים רצוי להתאים לפסיכולוגיה של הצרכן ולמאפיינים הייחודיים של העסק.

  3. שפה עיצובית – זו הדרך שבה אנו מבטאים את האופי של העסק באמצעות פונטים, צבעים ואפילו את הדרך שבה העסק שלך מדבר. כאשר נבחרים תהליכים מקצועיים ומבוקרים, זה משפיע לעומק על העיצוב.

אחרי שיש לנו את החלקים המסתוריים ואנו מבינים את המותג שלנו, אנו יכולים להתעקש על מערכות העיצוב. נעסוק בעומק בשתי המערכות הבאות: פוטושופ וְ-קנבה.

עיצוב פוסטים בפוטושופ

חשוב לציין שכמעט ולא תמצאו מקצוען בעיצוב שלא ידע או לא שמע על פוטושופ. פוטושופ היא אחת מתוכנות העיצוב המובילות של חברת אדובי, עולם הטכנולוגיה העולה בפיתה ובמובנים רבים היא התקן בתחום.

לאחר מכן, עבור עיצוב גרפי ופוסטים מקצועיים, אין דרך חוץ מפוטושופ. העבודה בתוכנה זו דורשת מחשבים חזקים ותואר או קורס מקצועי בעיצוב. למרבית המעצבים המקצועיים, פוטושופ היא הכלי הראשון והעיקרי ליצירת עיצובים מדהימים.

כמובן שהעבודה עם פוטושופ מגיעה עם מחיר, אך בסופו של יום, כל מי שמתמחה בתחום מבין שהשקעה בזמן ומשאבים בפוטושופ היא שווה כל שקל.

עיצוב פוסטים בקנבה

אם אתם מחפשים כלי עיצוב נגיש ופשוט לשימוש, קנבה היא אחת האפשרויות המובילות בשוק. כל אחד יכול להוריד את האפליקציה או להשתמש בגרסה האונליין שלהם כדי ליצור עיצובים לרשתות החברתיות. עם זאת, כאשר אתם מעצבים לבד, חשוב לזכור את חשיבות המותג שלכם ולעבוד בצורה מתוך הבנה. למרבית העובדים בתחום, עיצוב פוסטים בקנבה לא תמיד נחשב לבחינה הכי רצינית. ישנם נותני שירות שמציעים עיצובים בקנבה, אך לעיתים קרובות התוצאה אינה מגיעה לרמה המקצועית ביותר. בקרב קהילות המעצבים המקצועיות, קנבה לעיצוב פוסטים נחשבת לכלי לא ממש רציני.

פוסטים לפייסבוק ולאינסטגרם

החלק האחרון של מאמר זה מתמקד בהבדלים בין הפלטפורמות המובילות. כבר למדנו בקטעים הקודמים על חשיבות המיתוג וגם נגענו בתוכנות העיצוב.

עכשיו בואו נתעקש על הפלטפורמות שבהן אנו מתכוונים לעצב פוסטים – פייסבוק נועדה לבניית קהילות ולצריכת טקסט, בעוד שאינסטגרם מתמקדת בצריכת תוכן ויזואלי, ופחות בטקסט. בסופו של הדרך, נוכל לעצב פוסטים המותאמים לשתי הפלטפורמות כבר מההתחלה, או ליצור פוסטים ייעודיים לכל פלטפורמה בנפרד, בהתאם לתקציב הזמין.

לדוגמה, בפייסבוק ניתן לעצב פוסט עם כותרת מודגשת שתמשוך את תשומת הלב של הקוראים ותפנה אותם לקרוא את הטקסט. שם נוכל להציע חמישה טיפים בנושא מסוים ואף להפנות אותם לפעולה בסיום הטיפים. לעומת זאת, באינסטגרם נקח את אותם חמישה טיפים ונציג אותם בצורה ויזואלית בפוסטים נפרדים, כאשר כל טיפ יוצג בעיצוב ייחודי.

אנחנו כאן, לשירותכם תמיד!