למה בכלל שיווק דיגיטלי?

תוכן עניינים

אנחנו כאן, לשירותכם תמיד!

בהקדמה פשוטה, אנו יכולים לשאול: איך נקדיש מחדש את עסקנו לקדימה? איך נשמע בצורה מובחנת מהמתחרים? התשובה, כנראה, מוצאת את מקומה כאן!

נתחיל בהסבר קצר, מהווי הגדרה של "שיווק דיגיטלי"? זה לא רק מורכב, אלא כל פעולה שיווקית הנעשית בתחום הדיגיטל (ברשותך האינטרנט).

הערוצים המצליחים והמקובלים ביותר בכל הנוגע לדיגיטל הם הרשתות החברתיות (מדיה חברתית – כמו פייסבוק ואינסטגרם) ומנועי החיפוש (בעיקר גוגל ויוטיוב).

בתקופה האחרונה, מובהקת ההעדפה של בעלי עסקים, חברות וארגונים להעדיף שיטות שיווק דיגיטליות על פני האמצעים המסורתיים (כמו עיתונות, פרסומות בטלוויזיה וכדומה) ולהשקיע משאבים ניכרים יותר בכיוון של הדיגיטל. הסיבה למגמה היא בכך שקיימים יתרונות מרביים לשיווק דיגיטלי מעבר לשיטות המסורתיות, והיתרון הבולט הוא בעלות המשתלמת לכל גורם ולכל גודל עסק.

ישנם עוד פירוטים רבים למיזם זה, ותוכלו למצוא אותם במאמר המתקדם המשך.

בינתיים, כדי שתשלטו בחומר ולא תרגישו שמדברים איתכם בסינית כל פעם שמתחילים לדבר על "עולם השיווק הדיגיטלי", הכנו בשבילכם רשימה של ערוצי השיווק הנפוצים והרלוונטיים ביותר בעולם הדיגיטל יחד עם הסבר קצר וכללי על כל אחד מהם:

גוגל – Google

השיווק בגוגל נחלק לשני ענפים: פרסום ממומן וקידום אורגני. במידה ותתעניין לעומק בכל עניין, אנו מזמינים אותך לגלות את היתרונות והחסרונות המיוחדים של כל אחת מהשיטות בעמוד שלנו – "קידום אתרים בגוגל".

פרסום ממומן בגוגל (PPC)

קידום ממומן על ידי מערכת המודעות של גוגל. כאשר אתם רואים מודעה בראש עמודי החיפוש, היא כנראה מתקודמת על ידי שיטת ה-PPC. בפעמים רבות, תוכלו למצוא את המודעה גם בתחתית העמוד או במקומות אחרים בגוגל.

שיטת קידום ממומן באמצעות Google Ads היא כלי יעיל ומהיר לייצר תנועת גולשים או להגיע לדף הנחיתה שלכם.

באמצעות הקידום הממומן הזה, ניתן להופיע בחלוקה העליונה של תוצאות החיפוש בתחום שלכם במחיר יחסית נוח (המחיר יתנהג בהתאם לתחום ולמילות המפתח), וניתן גם לקדם דפים נחיתה ייחודיים כדי לעצב מוצר או שירות ספציפי.

בערוץ שיווק זה, תשלום לגוגל מתבצע על כל לחיצה שמביאה לאתר שלכם. התשלום מתבצע באמצעות PPC – שלם לפי כל לחיצה (PPC = Pay per click). זה אומר שאתם תשלמו עבור כל לחיצה שקורית על הקישור שלכם. עלות הלחיצה יכולה להשתנות בין תחומים ומתחילה מכמה גרושים ללחיצה, ועד לכמה שקלים. המחיר נקבע לפי התחרות בתחום (ביקוש). כאשר אתם משתמשים בשיטה זו, תגדירו את התקציב החודשי המרבי שאתם מוכנים להשקיע, וגוגל יציג את המודעה שלכם בהתאם. איכות המודעה ישירות משפיעה על העלויות של הלחיצות. כדי להעמיק יותר בנושא, ניתן לבדוק את תקנון Google בנוגע ל-PPC.

קידום אורגני במנועי החיפוש (SEO)

הדירוג שלך במנועי החיפוש נקבע בעיקר על ידי איכות האתר והתוכן בו.

קידום אורגני הוא הפרקטיקה הזהה לגידול הטבעי של הצמיחה בעולם הדיגיטלי. זה הכלי שבו אנו סומכים כדי להשיג תוצאות מרביות ולקבוע מעמד יציב בתחום השיווק הדיגיטלי. עם זאת…

כמובן, יש להסתובב סביב אחת מן הבעיות הגדולות. כאשר מדובר בקידום האורגני במנועי החיפוש, מדובר בעולם עמוק ומורכב. הצלחתו מושגת כתלאו, ואף על פי שהוא חשוב במיוחד, ישנה דרך מסוימת להפקיד בזה – עלינו לעבוד יחד עם מומחים אמיצים. כדי להגיע לשוליים מול החיפוש המתמשך של גוגל, הכניסה לתחום זה מחייבת את הבנה בכתיבת תוכן ברמה גבוהה ובשימוש בכלי המתקדמים לניתוח ושיפור המדדים המספקים כלים מתקדמים להגברת הביצועים של האתר.

לסיכום, קידום אורגני יקבע באופן ישיר איפה תופיע האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל, כאשר לקוח פוטנציאלי מחפש שירות או מוצר בתחום השוק שלך.

ניהול ותפעול רשתות החברתיות (סושיאל מדיה)

ניהול ואופן הפעולה של עמודי עסק ברשתות החברתיות: ביום זה, ידוע לכל בעל עסק שהיכולת להתמקם ברשתות החברתיות היא מקור חשוב של לקוחות והשפעה עצומה על התדמית. במדינת ישראל לבדה, נספרים מעל ל-7 מיליון משתמשים פעילים ברשתות חברתיות, המהווים כמעט 80% מהאוכלוסייה הכללית!

עסק שלא מתנהל פעילות ברשתות החברתיות עשוי להתקל בפספוס של לקוחות בכמויות ניכרות, ויכול להופך לקפיצה אחורה בתחושת המודרניות והפרוגרסיביות בעיניים של הצרכן. אם אתה עדיין לא בניהול דף עסקי ברשת החברתית או אם פעילותך ברשת אינה תדירה, המלצה חמה היא להתחיל לנסות – תמיד ייתכן שיתרחשו דברים טובים.

פייסבוק – Facebook

כמוכם ידוע, פייסבוק היא אחת מהרשתות החברתיות הגדולות ביותר בעולם, וניתן להניח שרובכם משתמשים בה לצרכים אישיים. החשיבות של פלטפורמה זו לא נמדדת רק לפי יכולתה לשרת את צרכי המשתמשים הפרטיים, אלא גם כמקום מוביל לניהול עמודי עסקים. לא לנהל דף עסקי בפייסבוק היא כמעט כמו לוותר על חלק מהכלים החיוניים לשיווק ולקידום עסק.

דרך פייסבוק, ניתן להפיץ ביעילות את הבשורה שלך, להציג את העסק שלך בפני קהל נרחב ומגוון, תוך שמתאימים לכל כיס. כלי השיווק המתקדם והפיצ'רים המתקדמים של פייסבוק מאפשרים לך לנהל מערכת שיווק יעילה, ליצור אינטראקציה ישירה עם לקוחותיך ולהגדיל את נתח השוק וכמובן – את כמות המכירות שלך.

הפעילות בפייסבוק נתמכת במערכת של פוסטים ותוכן מגוון, המצוי ונשותף בין כל המשתמשים. המטרה העיקרית היא להגדיל את המעגל שלך דרך יצירת תוכן מעניין, אינטראקציה חיובית עם הלקוחות ופעילות קבועה. את כלי הפרסום בפייסבוק תוכל לנהל דרך המערכת המתקדמת "מנהל המודעות" של הפלטפורמה.

דף עסקי פעיל בפייסבוק, אשר מתמקד בספק תוכן איכותי באופן קבוע, מייצג עסק מעניין ועדכני, דבר שמשפר באופן יובתר את המוניטין והתדמית של העסק בעיניי הלקוחות.

אינסטגרם – Instagram

אינסטגרם היא רשת חברתית המתמקדת במיזם חזון של יצירת תוכן מעורר השראה. באמצעות הפלטפורמה הזו, אנו מקבלים הזדמנות ליצור "כרטיס ביקור" ייחודי ומעניין לעסק שלנו. השיטה הנפוצה והיעילה ביותר היא לשלב פעילות בעמוד האינסטגרם עם העמוד העסקי בפייסבוק. בנוסף, הקידום הממומן באינסטגרם מתבצע דרך מערכת המודעות של פייסבוק, מה שאומן ליצור התאמה מושלמת בין שתי הפלטפורמות על ידי יצירת אסטרטגיה משולבת.

רוב הקהל באינסטגרם נמצא בטווח הגילאים 16-35, ולכן זו הפלטפורמה הרלוונטית ביותר לשיווק לחתך הגילאים הזה. עם זאת, כדאי לציין שגם באינסטגרם קיימים משתמשים בכל הגילאים.

עיצוב דף האינסטגרם ברמה גבוהה מעיד על עסק מקצועי ועדכני, משקף ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים על השקפת עולמו של העסק, ומספק חוויה מעודנת ומרהיבה לכל מבקר בעמוד.

טוויטר – Twitter – X

טוויטר הוא מסגרת חברתית המתבססת על מיקרו-בלוגים, בה כל פוסט יכול לכלול עד 280 תווים או סרטונים במשך 140 שניות.

הייחוד של טוויטר נמצא באפשרות לסנן ציוצים על פי תיוגים @ או האשטגים #. באמצעות סינון זה, ניתן למצוא מהרות ציוצים המתייחסים לחברה או לסוג השירות שלה.

טוויטר שומר על תקשורת יעילה ומהירה עם הקהל באמצעות העברת מסרים קצרים וברורים.

אף שקהל המשתמשים בטוויטר הוא ספציפי, אם נתמקד בשימוש חכם ויצירתי, נוכל למשוך תועלת וערך מוסף משמעותי. זו הזדמנות לשיווק העסק שלנו בפלטפורמה ייחודית, שאולי עדיין לא נחווינו בה המתחרים שלנו, וכנראה שלא יגיעו אליה בקרוב.

לינקדאין – Linkedin

לינקד-אין היא בעצם רשת חברתית שמתמקדת בעיקר בתחום העסקים. מטרתה העיקרית היא ליצור קשרים עסקיים בין אנשי מקצוע ובעלי עסקים, לקדם יזמים ומשקיעים, וגם לספק פלטפורמה לחיפוש וגיוס משרות.

הפעילות בלינקד-אין נמצאת בעיקרה בתחום B2B, כלומר עסק לעסק. עם למעלה מ-590 מיליון משתמשים ברשת העסקים ברחבי העולם ומיליון משתמשים בישראל, זו פלטפורמה מושלמת לעסקים שמתמקדים בלקוחות עסקיים.

בלינקד-אין ניתן לשתף פעולה בצורת תמונות, סרטונים, או כל פוסט שיכול להיות שיתוף עסקי או תוכן מקצועי. מאחר והקהל בעיקרו הוא בעסקים, יתכן שתמצאו יותר גרפים, ניתוחים סטטיסטיים, ועדכונים עסקיים, ופחות תמונות מחייה או אירועים חברתיים.

יצירה וניהול קמפיין ממומן ברשתות החברתיות:

המערכת המשותפת הזו היא חלק מרשתות החברתיות הפועלות תחת יחידת העסקים של פייסבוק. המערכת מספקת לנו את היכולת להתקרב לקהל לקוחות מסוים במיוחד דרך פילוט הקהל לפי התנהגותם ברשת, תחומי עניין, מיקום דמוגרפי, מין, גיל, ועוד. כאשר אתם רואים מודעה באחת מהרשתות ורשום לידה באופן דק – ממומן או Sponsored, תדעו שזו מדובר בקמפיין ממומן ואתם חלק מהקהל אותו סימנו.

בתהליך יצירת הקמפיין, ישנה אפשרות לבחור את סוג הקמפיין (עם יותר חשיפה, כניסות לאתר, ועוד) ולכן גם את המיקום שבו תופיע המודעה (בפיד, בסטורי וכו').

ניהול קמפיין בטוויטר דומה מאוד לניהול קמפיין במערכת הפייסבוק, עם יתרון אחד משמעותי – בטוויטר ישנה הדגשה על הטרנדים החמים ביותר כרגע, מה שיכול לסייע בהתאמת התוכן לקהל היעד.

אם החלטתם לשווק את עסקכם בלינקד-אין דרך "Linkedin ads – outbound", תהיו מוכנים לראות תוצאות מרשיםות פשוט מדהימות. לעומת הפייסבוק והטוויטר, עסקים שמשווקים בלינקד-אין דיווחים ש-80% מהלידים שלהם מגיעים דרך הלינקד-אין, לעומת 13% מהטוויטר ו-7% מהפייסבוק. הסיבה לכך פשוטה – מי שנמצא בלינקד-אין, נמצא שם לצורך עסקים. זו פלטפורמה שמספקת קרקע פוריה לפרסום עבור קהל רלוונטי המתעקש לקבל הצעות עסקיות.

פרסום באמצעות רשימות תפוצה  

השיווק דרך רשימות התפוצה באמצעות שליחת ניוזלטרים ומודעות באמצעות האימייל הוא אחת מהאסטרטגיות היעילות ביותר. השיטה מבוססת על שליחת הודעות ישירות לתיבות הדואר האלקטרוני של לקוחות שבחרו להשאיר את פרטיהם, והם מוכנים לקבל מידע מקודם באופן אישי.

אף שהשיטה יכולה להיות יעילה ומועילה במיוחד, יש להיות זהירים ולא להיפתות לטריקים. יש צורך לשמור על תוכן שיווקי איכותי ומעניין, ולא להפוך את ההתקשרות ללקוחות למסע פרסום מוגזם, כך שלא ייחשבו אותך לשולל. כמו כן, יש למנוע ממספר הודעות יומיומיות מאוד, כדי לא לפגוע בתחושת הפרטיות ולא לסימן כדואר זבל. בניוזלטרים נכון יעילים יכולים לספק תוצאות מרשימות, יכולת להגדיל את הכנסותיך, לשפר יחסי ההמרה, ולהיות חלק בלתי רטוב מאסטרטגיה כלכלית של העסק שלך.

היתרונות של שיווק דיגיטלי על פני שיטות השיווק הישנות


העידן הדיגיטלי – כל תחום השיווק בסביבת המדיה הדיגיטלית מתרחש כיום במקום אחד בלבד – האינטרנט. זהו יתרון בלתי רשאי הוא מתקנה ומצליח יותר מתמיד. יישומיו המתרחשים באינטרנט חיים ומתפתחים מתמיד, והתלות בהם הופכת גדולה ובלתי רבה עם כל רגע. ברור לכולם שהעתיד שלנו קשור יותר מתמיד לאינטרנט.

מחיר נגיש המתאים לכל בית עסק – היתרון המרכזי והמשמעותי ביותר של שיווק דיגיטלי הוא נגישותו הכלכלית. לעומת שיטות השיווק המסורתיות, שבהן דרך לקדם עסק הייתה יקרה ומורכבת, בשיווק דיגיטלי ניתן להתחיל ולקדם במחירים הרבה יותר נמוכים. פרסום ממומן יכול להתחיל כבר בעשרות ומאות שקלים, ולמרות המחיר הנמוך, התוצאה יכולה להיות מרשימה. היחס בין תקציב השיווק למחזור העסק תמיד יהיה כזה שיאפשר לכל בית עסק להיכנס לשוק הדיגיטלי.

סימון קהל היעד ב-"פיצנטה" – אחד היתרונות המכריעים בשיווק דיגיטלי הוא היכולת לבחור בקלות את קהל היעד המתאים לך, בהתאם לפרמטרים ברורים ומדויקים.

בעת התחלת תהליך בחירת קהל, יש לשאול את עצמנו שתי שאלות מרכזיות –

  1. מי הקהל המטרה שלי, כלומר, על איזה קהל אני מתמקד?
  2. לאילו קבוצות גיל, באילו תחומים עניין יש לי רצון לפנות, באילו מקומות גאוגרפיים נמצא הקהל שלי ועוד. יש לתאר בצורה מדויקת את קהל היעד ולהציע מספר פרמטרים נרחב.

מהם הצרכים שאני מכוון לפתור? יכול להיות שמדובר בבעיה של פותרים או בצורך מסוים. עלינו ליצור מודעה שמדגישה את הצורך של הלקוח הפוטנציאלי ואת התמיהות העסק לפתרונו.

יתרון זה יכול לחסוך כסף, מאחר ואנו מתמקדים בלהגיע לקהל היעד הרלוונטי לנו, ואין לנו הוצאות על קהל שאינו רלוונטי לעסק שלנו.

מגוון רחב של ערוצי שיווק – חשיבות מרבית מוטלת על מגוון הערוצים הזמינים לשיווק, מכיוון שכל קהל באוכלוסייה פועל בפלטפורמות ספציפיות. בזמן שמבצעים קמפיינים פרסומתיים, ניתן להתאים את הפלטפורמה בצורה ממוקדת לקהל היעד, ובכך לשדרג את היעילות וההשפעה של הקמפיין.

אפשרות לקבל תוצאות מדויקות בזמן אמת – אחת מהתכלית המהפכנית בעולם השיווק הדיגיטלי היא היכולת למדוד בזמן אמת את היכולת של קמפיינים ולנתח את ביצועיהם. באמצעות כלים מתקדמים, ניתן לקבל נתונים מדויקים על תגובת הקהל לקמפיין, כמו גם לבצע ניתוח של הפעולות והשינויים בתנועה לאתר בזמן אמת. היכולת לזהות באופן מיידי תוצאות ולקבל נתונים דינמיים יכולה לשרת ככלי מכוון לשדרוג ותיקון של קמפיינים, מה שמאפשר חסכון יתר כספי וזמן, שניהם המשאבים היקרים ביותר לעסקים.


קידום על ידי שיטת התמחור המתאימה לכם –

בשוק השיווק הדיגיטלי, ישנם מגוון אפשרויות לתמחור של קמפיינים, וכל אפשרות משמשת לצורך מסוים. בואו נבחן שלוש מהאפשרויות הנפוצות ביותר:

  1. PPC (Pay per click): בשיטה זו, תשלום מתבצע לפי כמות הלחיצות על המודעה. העלות נקבעת לפי המספר הפעמים שהלקוחות לוחצים על המודעה. עלות כל לחיצה יכולה להשתנות בהתאם לאיכות המודעה ולתחרות בתחום.
  2. CPM (Cost per mile): השיטה קובעת עלות לכל 1,000 פעמים שהמודעה מוצגת לקהל. אף שזו שיטה מקובלת בפרסום קלאסי, בעידן הדיגיטל יש בה יתרונות כמו היכולת להתמקד בקהל יעד ולהשפיע על תגובתם.
  3. רימרקטינג (פרסום חוזר לקהל): אחת משיטות השיווק המתקדמות ביותר, המאפשרת הפנייה מחדש לאלו שכבר ביקרו באתר או התעניינו, אך טרם ביצעו פעולה כמו רכישה. זהו אמצעי להמשך הקשר עם קהל יעד, דרך כזו ניתן לחזור ולהציג בפניהם את המוצעים והמודעות בצורה יעילה וממוקדת.

רמת היכולת להתממש בכל אחת מהאפשרויות תלויה ביכולת המדויקת להבין את הקהל היעד ולהתאים את האסטרטגיה לפיו.

לסיכום

עולם השיווק הדיגיטלי הוא תחום דונמי ומקובל, המהווה את הבסיס לכל פעילות שיווקית בעידן העכשווי. שיטות השיווק המסורתיות, שעד כה תפקדו כמעין כלים מרובעים, אינן מצליחות להתמודד עם היתרונות הבלעדיים של השיווק הדיגיטלי, שהתגלה כמכשיר הפעיל ביותר.

בכדי לקדם עסק באמצעות שיווק דיגיטלי יש צורך במומחים שיש בידיהם להביא את המדיה הדיגיטלית לתרומה מרבית. עם מומחים מתאימים, תוכלו לשפר את ההכנסות, לחזק את היציבות של העסק, להרחיב את מאגר הלקוחות ולגדול כמויות.

פיתוח והצלחה כבר אצלנו הוא לא פשוט להביא מוצרים טובים לשוק, אלא להביא מוצרים מצוינים. המצוינות היא המפתח להצלחה, הכבודה בעסקים והיא, לחלוטין, הגורמת לפער משמעותי בין עסקים שונים.

תוכן נוסף שתאהבו

אנחנו כאן, לשירותכם תמיד!